tisdag 1 februari 2011

Idag inleddes operation: Ge cancer på moppo.

Klockan nio i morse befann vi oss på onkologen i Malmö för att på allvar sätta igång kampen mot cancer. Vi var lugna och fokuserade medan sjuksköterskan förberedde cytostatikan. Som vi har längtat och oroat oss over denna dag. När första dropparna gick genom slangen fällde min älskade en tår och jag kysste henne på pannan. Samtidigt som det var omtumlande och helt surrealistiskt var det också som en sten lyftes från bröstet. Nu var vi igång och det kändes skitbra i allt detta. Jag vet att Sophie kommer må förjävligt de närmsta dagarna och jag ska göra allt jag kan för att underlätta o lindra.

Känner mig så hjälplös ibland bara...
Man önskar att man handgripligen kunde göra något men nu måste vi lita på läkarna. Det gör vi också alltmedan vi försöker hitta någon form av vardagsbalans. Jag gläds av allt det fina stöd ni har gett mig o min älskling sedan allt uppdagades. Det har varit helt underbart att läsa era hälsningar. Jag lovar de skänker värme o glädje...

När behandlingen var klar ett par timmar senare var det som om någon tryckte på en knapp, all energi bara gick ur mig och när Sophie stack med min mor och svärmor till babysim var jag tvungen att lägga mig. Sov ett par timmar innan Sophie kom hem. Behövdes verkligen. Antar att det var en massa stress och oro som tillslut släppte.. Nu riktar vi blickarna framåt, nu ska vi kämpa. Nu jävlar kör vi!
/R

11 kommentarer:

  1. Det är klart att du kommer att känna dig hjälplös ibland, det gör vi nog alla. Som du säger, det är läkarna som kan detta. Men du är verkligen en helt underbar människa, det finns inte många som du. DU ÄR UNIK! Glöm inte att ta hand om dig själv, du är en stjärna!

    SvaraRadera
  2. Tänker mycket på er Rasmus och tycker otroligt synd om er som ska behöva kämpa med detta...
    Håller verkligen med ovanstående skribent. Du är en underbar människa!!
    Stooor kram

    SvaraRadera
  3. Nu känns det iallafall som det händer nåt, skönt för er. Nu ska vi kämpa. Älskar er !! Mamma.

    SvaraRadera
  4. Min goe påg, rikta blickarna framåt, kämpa, det är det som gäller. Jag vet också att ni gör detta, du skriver direkt från hjärtat, med en sådan kärlek och omtanke. Du är så go, en sån klippa och Sophie är en kämpe. Stor go varm kram till er alla tre från oss o pussa Julian så mycket från mig. Om det är något jag kan hjälpa till med tveka inte, jag finns här.
    Essie

    SvaraRadera
  5. Hej Rasmus!

    Tänk vad orättvisst livet är och vad ni måste ta er igenom, din fina Sophie och du och er lille Julian.
    Jag blir lika berörd som alla andra att ni orkar dela med er av allt detta.

    Vilka kämpar ni är!! Tänker på Er.

    Kram Malin Lindberg, Sommarrock

    SvaraRadera
  6. Vad ledsen jag blir att läsa att din Sophie drabbats av cancer. Finner inga ord. Men jag blir glad av att läsa om ditt positiva tänkande! Helt rätt, ge cancern på moppo! Ta hand om dig och din familj. Jag tänker på er!
    Hälsningar Elin (från klassen i V.Ingelstad...)

    SvaraRadera
  7. Tycker du är fantastisk som är ett så starkt och fint stöd för din Sophie. Det är inte lätt när ens kära är sjuka. Tänder ett ljus för er. Kramar Carro

    SvaraRadera
  8. vilket underbart stöd du är, ni kommer klara detta. Du är verkligen fantastisk!

    SvaraRadera
  9. Jag blir så rörd när jag läser din blogg. Inte många män kan uttrycka sån kärlek direkt från hjärtat ut, man kan riktigt känna av värmen mellan er.

    Ge den på moppon nu jäkla cancer!!!

    Hälsningar Sandra, vi känner inte varandra. Men känner din syster Alex sen lågstadiet.

    SvaraRadera
  10. Heisann.
    Så godt å være i gang med behandlingen. Det er en tøff tid som kommer for dere, men jeg tror at dere kommer til å klare det helt fint. Kjærligheten til hverandre gjør dere sterke<3
    Vi tenker masse på dere og krysser fingrene for dere.
    Hils Sophie og Julian fra oss.
    Masse klemmer fra Monica og Erik

    SvaraRadera
  11. Härlig attityd Rasmus, cancern ska besegras och det klarar du och Sophie galant genom Er mod, styrka och kärlek till varandra!

    Tänker på Er!

    Kram / Ramak

    SvaraRadera