onsdag 16 februari 2011

En omtumlande dag!

Som jag skrev igår har Sophie tappat sitt hår i allt snabbare takt de senaste dagarna och idag kände hon nog att måttet var rågat...Men vi tar det från början.

När vi steg upp i morse hade vi detdär pirret i magen som man har när man ska göra något viktigt o spännande. Vi skulle åka o träffa en fotograf som skulle ta massor av fina bilder på hela familjen samlad. Fotografen var mycket duktig och sa själv att han lyckats ta en del mycket bra bilder. en våg av lättnad sköljde över mig eftersom jag visste hur viktigt detta var för Sophie (och mig såklart) Efteråt lunchade vi med min syster Daniella och det var under lunchen som Sophie deklarerade att det var dags att göra något åt håret...

Vi ringde min mor som är frisör och stämde träff med henne hemma hos oss senare på eftermiddagen. Det var blandade känslor att se Sophie där med trimmern o allt. Men när jag såg hur väl Sophie tog det och och hur hennes beslutsamhet växte i takt med att håret åkte av, visste jag att detta bara skulle komma att bli ett mindre hinder i kampen mot vår fiende. Dessutom är hon snygg i kort hår det lilla livet ;)

Lunchen var stadig så ikväll blir det lite mackor o kanske en slurk varm choklad.. Mmmmm :p
Hoppas kunna posta lite bilder från dagens övningar snart.



                                                      Tack för att ni bryr er!

                                                  
Varma hälsningar /R

12 kommentarer:

  1. Fortsätt va denna underbara man för henne <3 <3

    SvaraRadera
  2. Vad berörd jag blir, krama varandra från mig!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin man/människa du verkar vara! Ni är båda hur fina som helst och vilken skatt ni har i er fine son. Jag hittade nyss era bloggar och kommer att följa er. Skrev nyss till Sophie, jag önskar er verkligen lycka till och ska tänka på er, bry mig, följa er kamp.
    Kramar/E

    SvaraRadera
  4. Du skriver med hjärtat min goe påg.
    Många goa kramar till er från oss.
    Essie

    SvaraRadera
  5. Va mysig du är mot din "gumma"
    Fortsätt och vara såååå go mot henne.
    Det kommer säkert bli en tuff tid framför er och då är det extra viktigt att hon kan krypa in i din famn och få bara vara Sophie....

    Kramar från värmland

    SvaraRadera
  6. Usch... man gråter sällan men när man läser era bloggar kan jag inget annat än att fälla tårar för både sorgen och lyckan.
    Du är en helt otrolig man , och tror att Sophie är 100% säker på dig och er kärlek, det verkar inte bättre.
    Så fruktansvärt sorgligt att ett par, som nydligen blivit familj. Är som lyckligast, och så ska något sånt här hända.
    Man kan inget annat än att bli så J*vla berörd.
    Jag följer era bloggar dagligen, och håller alla tummar och tår jag bara kan.

    Tänker på er när jag tycker att livet känns jobbigt, man ska fan ta mig INTE klaga!!

    kram på er

    SvaraRadera
  7. Du har en underbar blogg.
    Jag har ingen personlig erfarenhet utan följer "bara" en del bloggar.
    Försöker peppa lite och ge lite stöd i cyber till folk som har det jobbigt av olika anledningar. Kram till er alla 3.

    SvaraRadera
  8. Din blogg lyser som en stjärna av hopp... Jag kommer att följa Er kamp fortsättningsvis och hoppas så innerligt på att allt gott till slut ska komma till Er! Tina

    SvaraRadera
  9. Sophie är så vacker att det strålar om henne. Hon är säkert lika vacker utan hår. Själv har jag blivit av med håret i omgångar i samband med behandling. I början hade jag peruk. Sedan tyckte jag att jag klarade mig utan. Minns att jag fick kommentarer om att folk var avundsjuka när håret hade växt ut ca 2-3 cm. Det blev så snyggt liksom på ett sätt som ingen frisör kan fixa. Det låter kanske jätteknäppt men jag tycker att resan med mitt hår har varit intressant. Den har fått mig att våga variera mer.

    SvaraRadera
  10. ni verkar vara en fin familj och du verkar vara en toppenkille! Jag håller mina tummar för er nu i er kamp mot skiten som drabbat er. Ta hjälp när det behövs och låt er vara ledsna och nere ibland också, men ge för sjutton aldrig upp! heja!

    SvaraRadera
  11. Hej Rasmus!
    Vilken fin bild på dig och Julian!

    Jag läser era bloggar varje dag och följer er, tänker på er och tycker ni är otroligt starka och modiga.
    Masssor med kramar och <3 från Love, mig och lillen/lillan. /Eva & Love

    SvaraRadera