torsdag 3 februari 2011

Denna trötthet och detta illamående...

Sophie är trött. Hela tiden frågar jag min älskling hur hon mår och hela tiden får jag till svar att hon är trött och mår illa. Just nu är det en av få saker jag kan göra, fråga hur hon mår och ordna med isvatten juice etc. Men modig är hon iaf och väldigt mån om att verka stark.
Idag blev vi tvungna att köpa ny dammsugare eftersom vår gamla tillslut gick i sönder helt. Den nya går väldans tyst så nu kan jag dammsuga trots att älsklingen sover.. Men i slutändan var det Sophies fantastiska föräldrar som stod för dagens goda gärning. De  köpte en laptop till Sophie. Ingen värsting men tack vare dem så kan Sophie under sina dåliga dagar kolla film o blogga från sängen. Något som underlättar massor för henne. Hon har blivit så förtjust i att skriva om sin sjukdom och att få dela med sig till alla som vill. Det har blivit lite som terapi för oss båda :)
Idag är det en månad sedan vi fick det hemska beskedet om Sophie och man går fortfarande och väntar på att det ska sjunka in helt. Kommer det att göra det? Är det att hoppas för mycket?
Pratade med min kära mor idag som sa att Essie och mormor vill komma och hälsa på så vi ska se hur S mår nu i dagarna. Hade varit kul med lite sällskap.





Saknar mina kollegor och leverantörer men håller mig sysselsatt, att vara pappaledig är jobbigt alltså ;)   (Hoppas ni har det bra!)
Är så glad att Julian är så liten som han är och inte förstår kaoset i hans omgivning.
Han är verkligen vårt gemensamma ljus i mörkret...
/R

6 kommentarer:

  1. Hej Rasmus, jag har inte träffat dig sedan detta hemska hände. Jag har tänkt så mycket på er och hoppas och tror att allt kommer att gå bra. Sophie är ung och stark hon har alla förutsättningar för att vinna. Delikatessen är inte vad den brukar vara utan dig. Kramar Jenny

    SvaraRadera
  2. Haha vilken underbar bild återigen :) Kul att ni gillade min engelska uppsats. Jag är själv impad av min nivå, felfri engelska :P Puss på er!

    SvaraRadera
  3. Min goe påg, tror benhårt på att det är bra att skriva om sjukdomen, både för Sophie och dig. Tja, dammsugare, den siste jag hade explofantiserade så det stod gnistor ur den, hu...... körde skiten ur den, he, he. Goa söta ungen, såg bilderna från babysimmet, helt underbart och texten var ju klockren. Hade varit kanon om vi kan träffas, saknar er massor men det beror ju naturligtvis på hur Sophie mår och känner sig. Hälsa o krama Sophie så gott o pussa gullungen så mycket från mig.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Hej Rasmus!!
    Ville bara skicka en massa värme och fina tankar till dig och din fina familj! Läser era bloggar varje dag och blir så inspirerad av hur starka ni är, och hur mycket kärlek det finns i er lilla familj! :) Julian är fantastiskt söt, vilket litet mirakel!

    Ta hand om er! Jag är helt säker på att allt kommer gå utomordentligt bra så stark och positiv som Sophie verkar vara!

    Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Fortsätter följa era bloggar varje dag. I varje inlägg från dig måste Sofie växa inombords, en sån kärlek, vilken man du är, vilket stöd!!!


    Kämpa på!!!

    Sandra L

    SvaraRadera
  6. Heja er! Ni är superstarka. Kram! /Lisa L

    SvaraRadera