lördag 5 februari 2011

En tuff dag...

Igår mådde Sophie inte speciellt bra. Hon var oerhört trött och mådde illa som dagarna innan. Men igår var det som om tröttheten var ännu värre och dessutom hade hon ont i kroppen. Hennes arm gjorde ont efter blodproppen och nacken gjorde ont eftersom hon måste ta sprutor som stimulerar tillväxt av vita blodkroppar. Så det var jag o lilleman för hela slanten under dagen. Vi lekte först och sen när han ätit tog vi en lång promenad. Tror vi var ute i över en timme kanske två. Vi passade på att köpa bröd och ägg samt vitamindryck till Sophie. Har märkt att små saker som just Vitaminwell och isvatten mitt i natten gör S gott.(Hon blir så glad) Då känns det som att man e med o lindrar, fixar o donar med det lilla liksom. De sista två nätterna har också varit jobbiga. Sophie har sovit jättedåligt och varit väldigt varm. När min älskling sover dåligt gör också jag det :/ Så därför var det glädjande att se Sophie uppe på fötter igen när jag vaknade. Även om Sophie varit piggare idag så kändes det under perioder som om jag skulle gå av på mitten idag. Jag vet att det inte är något att prata om i sammanhanget men jag orkade inte göra något idag och stannade faktiskt hemma när Sophie åkte med Julian till sin bror för middag. Jag får ta igen det nästa gång.(Förlåt Markus & Ramak) Att vara hemma själv och bara vila gjorde mig gott och jag känner mig mycket bättre nu ikväll.. Med andra ord en ganska händelselös dag. Underbart... I morgon ska jag kanske träffa Linus o ta en fika. Vi får se.
Sov gott /R

3 kommentarer:

  1. Blir lite tagen av ditt inlägg. Klart att du blir trött och känner att du håller på att gå av på mitten, detta är ju din kamp också! Du får aldrig ursäkta dig för att du är trött , det har du all rätt att vara. Du gör så mycket för Sophie och din familj, GLÖM INTE BORT DIG SJÄLV! Kram

    SvaraRadera
  2. Den största kärleken av allt är att finnas där för sin kärlek och det gör du, min goe påg. Berg och dalbana känslomässigt tar oerhört på krafterna, så ha inte dåligt samvete för att du stannar hemma och vilar dig, du behöver det. Skönt att Sophie hade en bra dag och kunde komma ut lite. Önskar så att jag kunde göra något men är det något, så finns jag här. Ge Sophie en stor go kram o pussa Julian från mig. Hoppas vi ses snart, saknar er.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Oro och ångest tar på kroppen och du känner självklart av det efter allt som hänt på sistone. Så även om vi saknade dig igår så är jag glad att du tog dig tid att vila och värva ner.

    Hoppas du känner dig lite piggare idag.
    Kram / Ramak

    SvaraRadera