tisdag 15 februari 2011

Man blir så glad!

Satt här helt utmattad efter sjukhusdagen när Sophie frågade mig om jag varit o kollat min blogg de sista dagarna. Det hade jag inte, har känt mig lite oinspirerad och för att sno ett uttryck från henne haft bloggarkramp. Men så uppmanade hon mig o gå in o läsa era kommentarer. Så fint ni skriver till mig och så glad man blir.
Till er som undrar var ni kan läsa Sophies blogg så hittar ni den här. www.ettrosahelvete.blogspot.com 

Att sitta o inse att ni är så många som följer vår kamp och som tänker på oss o ber för oss är stärkande.
Tusen tack!

I morgon ska vi till en fotograf o ta familjefoton att dela ut till mormödrar o farmödrar etc. Konstigt att man får en känsla av att det måste göras nu. En liten djävul som viskar -Så länge Sophie har sitt hår kvar.
Det ska tilläggas att det är mest för hennes egen skull tankarna snurrar kring det, hon har varit så deppig över detta med håret. Därför var det en stor glädje att se henne komma hem med sin nya peruk igår. Den är verkligen superfin och påminner riktigt mycket om frisyren hon hade när vi träffades. Sophie har tappat mycket hår nu i veckan och fan vet om hon  inte klipper av det efter fotograferingen i morgon. Hon vågar inte ens tvätta det i onödan... Men hon vet att jag älskar henne oavsett hårstatus!
Idag var det som sagt en del turer på sjukhuset så man är helt slut nu.
Det är något med luften på sjukhus...
Btw någon som vet en bra insamling till behövande här i malmö?

Tusen tack än en gång för ert stöd. Ni gör oss starkare!
                               Jullebulle gör sig redo att skänka kläder till behövande.

12 kommentarer:

  1. Glöm bara inte att plocka ut Julian ur lådan innan ni skänker bort innehållet ;-)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Gött att systeryster och du gillar peruken. Hörde att du o Lina peppat henne o det verkar gjort susen. Hon låter mycket gladare så er energi boost hjälpte :0)
    Vi har kanaler till de behövande o då vet vi att det verkligen kommer till nytta.

    Tjingeling / Morbror Marcus

    SvaraRadera
  3. Jag röstar för Stadsmissionens klädinsamling om ni ska skänka kläder. Där hämtar vi ofta ut till våra klienter (vet inte om de har barnkläder också). De som jobbar där är verkligen änglar! Kram

    SvaraRadera
  4. Sandra med barnen Oliver 6 och Williamtisdag, 15 februari, 2011

    Vilken liten sötnos ni har!=) Så go och glad han ser ut att vara=)
    Stor kram till er alla!

    SvaraRadera
  5. Sandra med barnen Oliver 6 år och William 1 årtisdag, 15 februari, 2011

    Oj, nu blev det fel, det ska stå "Sandra med barnen Oliver 6 år och William 1 år" =)

    SvaraRadera
  6. Ny läsare här på bloggen vars hjärta blöder för eran skull...
    Jävla förbannade skithelvetessjukdom!!!
    Hejjar på er i kampen och DÖD åt cancermonstret!!

    /Linda

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Jag hittade hit i förrgår. Du och Sophie verkar vara härliga människor. Det är härligt att läsa om er gemensamma kamp mot sjukdomen och jag hoppas innerligt att ni ska lyckas bekämpa den. Ja jag känner att ni kommer att lyckas och jag hoppas jag har rätt!

    Kram till er båda

    P.s Vilken söt liten guldklimp ni har! Julian är verkligen söt som socker! D.s

    SvaraRadera
  8. Hej!! Vilka fina bloggar ni har både du och Sophie. Hittade till dem av en tillfällighet och tänker stanna kvar och kämpa med er även om jag inte alls känner er. (Kämpa med er..ja då menar jag förstås i det lilla, hålla tummar, be en bön och ge någon kommentar.)KRAMAR OM
    Susanne, Norrköping

    SvaraRadera
  9. Rasmus man får sig en tankeställare när man läser din blogg. Att varje morgon kliva ur sängen och vara frisk är något som många tar för givet.

    Din och Sophies blogg får mig att verkligen tänka till och inse att livet kan ta en vändning snabbare än man anar.

    Följer nu er båda och slukar vart ord ni skriver och önskar så att alla behandlingar går åt rätt håll.

    Kramar

    SvaraRadera
  10. Du verkar verkligen vara en helt underbar pappa och framförallt ett underbart stöd till din sambo, ni kommer klara detta tillsammans. Du är fantastisk!!

    SvaraRadera
  11. Sicken liten söt guldklimp ni har!
    Allt allt gott till er. Ni tycks fokusera på livets lust o glädje. Det underlättar kan jag säga av egen erfarenhet i kampen mot cancer.
    Gråt är också helande och skönt men att varje dag vårda kärleken och ha kul åt stort o smått gör underverk.

    Värme och styrka till er!

    SvaraRadera
  12. Ett väldigt bra ställe att lämna kläder till är Stadsmissionen i Malmö!
    De tar emot allt som är helt och rent, och det som är "för fint" och kanske inte så funktionellt till just det ändamålet säljer de genom att ha en modevisning. Pengarna de får in för kläderna går till julmiddag m.m. till de hemlösa.
    De som jobbar där och tar emot sakerna är supertrevliga! Plus att man vet att det verkligen kommer till nytta!
    Kolla upp öppettider bara...

    SvaraRadera