söndag 30 januari 2011

Konsten att lura sitt psyke...

Igår lånade vi ut Lillskrot till mina svärföräldrar. Sophie skulle träffa sina kollegor och mysa på restaurang så jag bjöd hem Linus(en av de bästa)på tacos. Härligt att ha någon att tillgå när man inte vill sitta själv o grubbla. Efter nio satt jag dock själv och väntade på att Sophie skulle ringa, tjugo över ett ringde hon så jag satte mig i bilen för att hämta henne. Skönt att min gullemupp hade haft en trevlig kväll i allt detta. Det skall erkännas att det serverades vin till maten så lite förfriskad var hon allt min älskling och jag fick skratta en del i bilen på väg hem. Idag ska vi få god middag hos svärmor och svärfar! Allt har gått som på räls med lilleman vilket känns skönt! Planen är nu att hålla sig så sysselsatt som möjligt fram till tisdag morgon så man slipper tänka. Sophie var så grym på mellannålstjafset i fredags att det var lätt att sedan slappna av inför helgen. På måndag väntar skelettröntgen, kurator och fler tabletter.. Sophie klarar det galant och jag ska inte ge henne tilfälle att grubbla och oroa sig. I morgon åker jag till affären och köper sjuklingmat (skorpor, nyponsoppa etc.) så att Sophie får näring trotts allt skit som lurar runt hörnet! Skriver mer sen hemma. Ville prova att updatera
Med min telefon:)

3 kommentarer:

  1. Så kul att Sophie kunde slappna av och ha roligt med sina arbetskamrater. Kram mamma.

    SvaraRadera
  2. Du är så omtänksam när det gäller Sophie och er familj, se till att du också får det stödet du behöver (tror nog att du får det men ändå). Du är en underbar människa Rasmus, så snäll och så omtänksam! Sophie har haft tur som träffat dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Min goe påg, att hitta en oas, någonstans det kvittar var, är guld värd. Härligt att Sophie hade roligt med sina arbetskamrater. Du är en klippa, Rasmus och Sophie är en stor kämpe. Tänker på er och skickar många goa varma kramar till er.
    Skulle hälsa så mycket från alla håll o kanter.
    Pussa Julian så mycket från mig o krama om Sophie.
    Essie

    SvaraRadera