onsdag 26 januari 2011

Hög tid att skriva lite...

Den 3/1 fick vi reda på att min älskade Sophie har fått bröstcancer, ett besked som gjorde att våra liv skakades om i grunden och chockade oss.Vad händer nu? Inget kan förbereda en människa på något som detta och vi var inget undantag. Dessutom fick vi beskedet av en idiot till läkare som dels grät vid tiden för beskedet och som underlät att informera oss om små petitesser som kuratorer osv. Fan ta dig dumma, dumma doktor på Sorgenfri motagningen i Malmö!
Veckorna som gått nu efter  har varit fyllda av blodprover och olika röntgen sessioner och samtal. Kan säga att man känner sig matt och undrar samtidigt: Om jag mår såhär hur mår då min älskade Chopzki?


Mitt stora problem hittills har varit en känsla av maktlöshet som likt en klump i magen ( ni vet en sån man hade inför ett stort prov eller när man gjort något man inte fick, fast tusen gånger värre) ständigt gör sig påmind. Varför Sophie och varför nu?
Man kanske inte behöver berätta att på många sätt har Sophie hanterat detta bättre än mig. Hon är så stark o modig och jag vet att vi kommer att gå starkare ur detta. När hon är svag kommer jag att vara stark för oss båda...
Stödet från familj o vänner är något vi kan skatta oss lyckliga över, vilken fantastisk skara människor man har runt sig. Tillsammans är vi starka!
Ska försöka uppdatera er i den mån jag hinner och med lite tur kanske lite mer sammanhängande ;)
På tisdag börjar kampen! På tisdag ger vi cancer på moppo!

8 kommentarer:

  1. Fy fan vad starka ni är Mahmuuud...
    Nu JÄVLAR ska ni ge den jävla skit cancern en riktigt käftsmäl!!
    Hejar och tänker på er hela tiden!!

    Kramar i miljoner

    SvaraRadera
  2. Ja, det är orättvist att detta drabbade er och att det kom just nu. Ni är båda starka och modiga, ni kommer att fixa detta. Och som du själv säger, ni har många runt er som gärna ställer upp i vått och torrt, glöm aldrig det! Sköt om dig. Kram

    SvaraRadera
  3. Älskade Pågen min <3 Vi finns här för er, älskar er!!/ mamma.

    SvaraRadera
  4. Fina fina Rasmus... Jag tänker på er varje dag. Jag känner hat mot den äckliga, dumma cancern .... varför drabbas de vi tycker om. Kämpa på....smäll till den ordentligt.
    Kram från Sabina

    SvaraRadera
  5. Tänker på er massa Rasnur!!!! Kärlek å styrka från mej

    SvaraRadera
  6. Oj Rasmus, vad glad jag är att Sophie hittat dig och att du hittat henne. Kram!

    SvaraRadera
  7. Kärlek och styrka till er i er kamp!

    Kram från Småland
    Johanna

    www.mammansdotter.blogg.se

    SvaraRadera