torsdag 27 januari 2011

Heldag på sjukhuset..

I morse stack Sophie tidigt till sjukan för att ta itu med dagens övningar. Vi hade både längtat efter och fasat för dagen eftersom det var dags att sätta in picc-line. Det hade kännts så avlägset på något vis, som om man skärmat av sig från verkligheten lite.. Stannade hemma och tog hand om lillskrot (Julian) tills min mor hämtade mig. Vi hade bestämmt att ta en fika hos Daniella (syrran) innan jag skulle få skjuts till sjukhuset. Jag hade lovat att vara där för det mindre ingreppet som sätta in en picc-line faktiskt är. Sophie höll krampaktigt i min hand och min tumme började bli lila... sköterskan fick leta o rota lite men allt löste sig tillslut och  innan vi visste ordet av så var min Soffeloffe hälften människa o hälften maskin.. min egna lilla kärleks-cyborg :) (nja nästan iaf)

Sophie är så modig och under resten av dagen tog hon sig an tester och scans som den lilla krigare hon är och även om jag inte uppfostrat henne så var jag stolt och glad. Hon är så modig...

 Väl hemma blev det bus med Lilleman (Julian) samt pizza o mys.
Så lyckligt lottad jag är trots allt. En underbar liten familj att kämpa för och kämpa det ska vi!

Imorgon fortsätter testerna och jag kommer att vara där, vid min älskades sida :)

Nu ska jag titta på tv och varva ner lite.
Tack för er tid/R

6 kommentarer:

  1. Pizza... det låter inte helt fel. Hoppas att det går bra imorgon.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du skriver också Rasmus, tror att det gör dig gott. Du skriver direkt från hjärtat, min goe påg. Är så glada i er och skickar massor av kramar och lycka till imorgon.
    P.s. fräck bild på dig och Julian, stiligt hatt.
    D.s.
    Essie

    SvaraRadera
  3. Malleballe, vilken tur Sophie har som har just DIG vid sin sida - du är en klippa (precis som vår pappa är). Det kommer bli bra detta, det vet jag bara. Det finns ingen starkare eller modigare än Sophie <3

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg Rasmus!
    Finns alltid för er, dag som natt. Även fast jag bara är lillasyster!
    Pussa Julian från mig. Och krama Sophie mega hårt från mig.
    Älskar dig storeboror! <3

    SvaraRadera
  5. Jag har skrivit till Sophie i hennes blogg att jag beundrar hennes mod & styrka. När jag läser dina inlägg så kan jag inte annat än att känna hur mycket jag beundrar dig oxå, er som familj.
    Jag önskar er båda all lycka på vägen i er kamp. Massor av styrkekramar...

    SvaraRadera