fredag 4 mars 2011

Vardag...

Efter två veckor med efterdyningar av cellgifter varvat med diverse infektioner med Sophie på sjukhus som följd var det så dags för behandling nr2 i måndags. Vi åkte in tidigt för att ta blodprov, Sophies värden hade varit så låga att det fanns risk för att behandlingen skulle skjutas upp ytterligare men  efter  en fika på CRC fick vi klartecken och behandlingen sattes in får andra gången. För mig var det lika känslomässigt laddat som sist men Sophie tog det hela med lugn och ro. Såsom första gången mådde Sophie bra i början men stegrande under veckan har de olika biverkningarna fisat sina fula trynen. Sophie har mått illa och varit väldigt trött och som grädde på moset har sprutorna för tillväxt av vita blodkroppar ordnat svår värk  stort sett i hela kroppen. Hennes blodförtunnande gör också att effektiva värktabletter är uteslutet...
Trots allt detta har vi alla ansträngt oss och lyckats fixa en mysig vecka med massor av kärlek.
Igår var jag och Julian nere i Trelleborg och hälsade på Julians fastrar och kusin Keila så att S kunde sova i lugn och ro.Vi passade också på att hälsa på hos min mormor på en fika innan  det var dags att köra. Efter Trelleborg stannade vi till hos Linus & Fanny och deras lilla Ella (Julians framtida fru) och snackade lite skit. Vi satt en bra stund och det var skönt att prata lite.
När det tillslut var dags att åka tillbaka till malmö var klockan kvart i sju och jag var fortfarande tvungen att åka o handla. Efter 5 minuter i bilen förvandlades bilresan till en viljornas kamp då lilleman ville sova. Det är ju så att om man kan hålla det lilla livet vaket tills man kommer hem så är det bara att byta till jamis och sedan administrera 180ml lelle. Jag vann viljornas kamp och fick se Julian slockna som ett ljus o komma i säng utan några som helst problem. Sliten satte jag mig sedan i soffan och njöt av kvällen med Sophie sålänge hon orkade. Gick o lade mig vid ett. Somnade vid två. Har sovit som ett barn... Skriver igen snart mina vänner.
/R

8 kommentarer:

  1. Hej Rasmus!
    Skönt att höra att du sov gott, behöver du. Goa, söta Julian, han är helt underbar. Pussa honom så mycket o krama Sophie gott. Vi syns o hörs.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  2. Min dotter kallade också välling för lelle när hon var liten. Hon brukade vakna tidigt i sin spjälsäng och så ropade hon lelle! Tror det var första ordet för henne. Hon ville inte ha "puvler" i vällingen. När hon var lite äldre sa hon bestämt "inte puvler". Vi fick alltså göra vällingen i smyg. Såg hon att vi blandade i pulver så vägrade hon äta. :) Barn är så skojiga! Er lilla Julian är en gobit! :)
    Det är så tydligt att kärleken bär er lilla familj. Då kan man klara mycket!

    Värme och sympati till er!

    SvaraRadera
  3. All kraft till dig att orka med allt - Son, jobb? din fina älskling, hemmet, dig själv!!!

    /Linda

    SvaraRadera
  4. Vilken fantastisk make och pappa Du är! Fortsätt att vara detta fina stöd för Sophie, med Din hjälp så kommer hon att må så mycket bättre i allt som väntar. Måste sanningsenligt säga att jag inte hade en aning om att det finns män som Du.
    Tina

    SvaraRadera
  5. Skickar styrka och energikramar till er alla tre! Jag hoppas att Sophie mår bättre nu...

    Kramar från
    Marie P

    SvaraRadera
  6. Hoppas det inte hänt något ...... Tänkte du har inte skrivit på länge......Styrkekram till er

    SvaraRadera
  7. Hej, hittade hit alldeles nyss och har sträckläst både din och Sophies blogg, men var har du tagit vägen? Har du slutat blogga? Snälla fortsätt om du har orken till det kvar, det finns inte många män som skriver om hur det är att vara anhörig och det behövs... Kikar in igen och ser om du kommit tillbaka. Önskar er all lycka!!

    SvaraRadera